Evidence změn v osobních údajích

IS STUDIUM » Základní ovládání programu » Ovládání programů systému STUDIUM » Evidenční údaje osoby » Evidence změn v osobních údajích

Při změně osobních údajů studenta/uchazeče se u níže uvedených položek eviduje datum změny a doklad, na jehož základě se změna provedla (dále "Důvod změny").
Evidované položky:
  • jméno
  • příjmení
  • rodinný stav
  • rodné číslo
  • číslo OP
  • číslo pasu 1, 2
  • telefon 1, 2
  • mobil
  • e-mail
  • URL
  • ZTP
  • zdravotní omezení
  • státní občanství
  • kvalifikátor občanství
  • má trvalý pobyt v ČR
  • trvalá / kontaktní adresa
Při změně některých těchto položek se při ukládání objeví okno pro určení důvodu změny a jako datum změny se automaticky uloží aktuální datum (s výjimkou opravy chyby). Tato data se zobrazují vedle nadpisu příslušného editačního okna (např. Rodinný stav 17.4.2015). Dvojklikem myši na zobrazené datum v nadpise otevřeme editační okno, ve kterém je možné datum změnit, viz následující obrázky:

          769.png           770.png          771.png


  • Změny údajů v rámci trvalé / kontaktní adresy se evidují společně, tj. při změné kterékoli z položek adresy se zaeviduje datum změny do samostatného okna. Tlačítkem se sluníčkem otevřeme editační okno pro změnu zadaného data.
1324.png          1325.png


Kontroly při zadávání důvodu změny:
  • Pokud je důvodem změny Oprava chyby, platným datem zůstává původní datum "od", případně poslední datum změny.
  • Pokud důvodem změny není Oprava chyby, jako datum změny se zaeviduje aktuální datum (opravu data lze provést posléze v editačním okně).
  • Dojde-li ke změně více položek najednou, včetně adresy, uživatel je nejprve vyzván k zadání data změny pro položku adresy:

  • Poté se otevře okno k výběru důvodu změny s výpisem změněných položek. Podle vybraného důvodu se zaeviduje datum změny (změněné/původní).

  • Je-li třeba pro různé položky zadat různé důvody změny, musí uživatel provést změny položek jednotlivě.



Informační e-mail o změně osobních údajů studenta/uchazeče
Pokud je student/uchazeč (dále jen student) evidován na více fakultách (nebo na jedné fakultě u více referentů) a dojde u něho ke změně osobních údajů, rozešle se zbývajícím referentům informační e-mail dle mailové šablony "Informace o změně osobních údajů" (osobni_udaje), který obsahuje:
  1. informaci o studentovi, kterého se změny týkají (jméno, příjmení, ID osoby, Centrální ID osoby)

  2. položky, které byly změněny - jedná se o položky, u kterých se nyní eviduje datum a důvod změny, tj:
    1. JMÉNO A PŘÍJMENÍ (Jméno. Prostřední jméno, Příjmení)
    2. RODINNÝ STAV
    3. ČÍSLO OP
    4. ČÍSLO PASU 1
    5. ČÍSLO PASU 2
    6. TELEFON 1 (Předčíslí, Telefon 1)
    7. TELEFON 2 (Předčíslí, Telefon 2)
    8. MOBIL (Předčíslí, Mobil)
    9. MAIL - student
    10. MAIL - uchazeč
    11. URL
    12. ZTP
    13. BANKOVNÍ ÚČET (Banka, Účet, Spec. symbol)
    14. ZDRAVOTNÍ ZNEVÝHODNĚNÍ (Diag. 1., Diag. 2., Diag. 3.)
    15. STÁTNÍ OBČANSTVÍ
    16. DALŠÍ OBČANSTVÍ
    17. KVALIFIKÁTOR OBČANSTVÍ
    18. TRVALÝ POBYT V ČR
    19. TRVALÁ ADRESA (Ulice, Č.p., Obec, PSČ, Stát, Okres, Obec - kód, Část obec - kód)
    20. DORUČOVACÍ ADRESA - je uvedená u studenta v osob. údajích (Ulice, Č.p., Obec, PSČ, Stát, Okres, Obec - kód, Část obec - kód)
    21. NEJVYŠŠÍ DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ

  3. jméno a fakultu pachatele
  • E-maily se rozesílají při změně osobních údajů v Uchazeči vždy a ve Studentovi u neukončených studií (aktuální studijní stav není Absolvoval nebo Zanechal).

Pro zasílání těchto e-mailů je nutné mít v číselníku referentů vyplněnou položku EMAIL.