Evidence změn v osobních údajích
IS STUDIUM » Základní ovládání programu » Ovládání programů systému STUDIUM » Evidenční údaje osoby » Evidence změn v osobních údajích
Při změně osobních údajů studenta/uchazeče se u níže uvedených položek eviduje datum změny a doklad, na jehož základě se změna provedla (dále "Důvod změny").
Evidované položky:
- jméno
- příjmení
- rodinný stav
- rodné číslo
- číslo OP
- číslo pasu 1, 2
- telefon 1, 2
- mobil
- URL
- ZTP
- zdravotní omezení
- státní občanství
- kvalifikátor občanství
- má trvalý pobyt v ČR
- trvalá / kontaktní adresa
Při změně některých těchto položek se při ukládání objeví okno pro určení důvodu změny a jako datum změny se automaticky uloží aktuální datum (s výjimkou opravy chyby). Tato data se zobrazují vedle nadpisu příslušného editačního okna (např. Rodinný stav 17.4.2015). Dvojklikem myši na zobrazené datum v nadpise otevřeme editační okno, ve kterém je možné datum změnit, viz následující obrázky:



- Změny údajů v rámci trvalé / kontaktní adresy se evidují společně, tj. při změné kterékoli z položek adresy se zaeviduje datum změny do samostatného okna. Tlačítkem se sluníčkem otevřeme editační okno pro změnu zadaného data.


Kontroly při zadávání důvodu změny:
- Pokud je důvodem změny Oprava chyby, platným datem zůstává původní datum "od", případně poslední datum změny.
- Pokud důvodem změny není Oprava chyby, jako datum změny se zaeviduje aktuální datum (opravu data lze provést posléze v editačním okně).
- Dojde-li ke změně více položek najednou, včetně adresy, uživatel je nejprve vyzván k zadání data změny pro položku adresy:

- Poté se otevře okno k výběru důvodu změny s výpisem změněných položek. Podle vybraného důvodu se zaeviduje datum změny (změněné/původní).

- Je-li třeba pro různé položky zadat různé důvody změny, musí uživatel provést změny položek jednotlivě.
Informační e-mail o změně osobních údajů studenta/uchazeče
Pokud je student/uchazeč (dále jen student) evidován na více fakultách (nebo na jedné fakultě u více referentů) a dojde u něho ke změně osobních údajů, rozešle se zbývajícím referentům informační e-mail dle mailové šablony "Informace o změně osobních údajů" (osobni_udaje), který obsahuje:
- informaci o studentovi, kterého se změny týkají (jméno, příjmení, ID osoby, Centrální ID osoby)
- položky, které byly změněny - jedná se o položky, u kterých se nyní eviduje datum a důvod změny, tj:
- JMÉNO A PŘÍJMENÍ (Jméno. Prostřední jméno, Příjmení)
- RODINNÝ STAV
- ČÍSLO OP
- ČÍSLO PASU 1
- ČÍSLO PASU 2
- TELEFON 1 (Předčíslí, Telefon 1)
- TELEFON 2 (Předčíslí, Telefon 2)
- MOBIL (Předčíslí, Mobil)
- MAIL - student
- MAIL - uchazeč
- URL
- ZTP
- BANKOVNÍ ÚČET (Banka, Účet, Spec. symbol)
- ZDRAVOTNÍ ZNEVÝHODNĚNÍ (Diag. 1., Diag. 2., Diag. 3.)
- STÁTNÍ OBČANSTVÍ
- DALŠÍ OBČANSTVÍ
- KVALIFIKÁTOR OBČANSTVÍ
- TRVALÝ POBYT V ČR
- TRVALÁ ADRESA (Ulice, Č.p., Obec, PSČ, Stát, Okres, Obec - kód, Část obec - kód)
- DORUČOVACÍ ADRESA - je uvedená u studenta v osob. údajích (Ulice, Č.p., Obec, PSČ, Stát, Okres, Obec - kód, Část obec - kód)
- NEJVYŠŠÍ DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ
- jméno a fakultu pachatele
- E-maily se rozesílají při změně osobních údajů v Uchazeči vždy a ve Studentovi u neukončených studií (aktuální studijní stav není Absolvoval nebo Zanechal).
Pro zasílání těchto e-mailů je nutné mít v číselníku referentů vyplněnou položku EMAIL.