Chybový formulář

SUP - Správa uživatelských požadavků » Požadavky » Nový požadavek » Chybový formulář

V případě zadání požadavku typu chyba je třeba věnovat zvýšenou pozornost správnému vyplnění následujícího chybového formuláře. Rychlost odstranění chyby je velmi často závislá na množství údajů, které se o chybě dozvíme.

943.png

Celý formulář je rozdělen do dvou částí:
  • povinné údaje - bez jejich vyplnění nelze formulář odeslat
    • Datum zjištění chyby - můžete vyplnit ručně, nebo použít funkce dnes, včera
    • Orientační čas zjištění chyby
    • Login - login uživatele či studenta, v rámci jehož přihlášení k chybě došlo
    • Role - role uživatele, při níž došlo k chybě, v případě studentské aplikace upřesnění studia, se kterým student právě pracoval
    • Slovní popis chyby - co nejpřesnější popis stavu, ke kterému došlo. V ideálním případě výpis chybového hlášení.
    • Snímek obrazovky bude přiložen - dle zásady, že jeden snímek nahradí slohové cvičení a nejpřesněji popíše situaci, prosíme o vkládání snímků obrazovky v maximální možné míře (kód chyby webové aplikace vkládejte nejen na obrázku, ale i jako text) - není povinný údaj
    • Činnost (kroky) předcházející chybě - soupis činností předcházejících chybovému stavu (např.: vyhledání studentů dle zadaného filtru příjmení = ...)
    • Id studia resp. přihlášky - vyplňte Id studia, eventuálně jiné číslo, kterým jste schopni studenta či osobu identifikovat
    • Kód předmětu - vyplňte kód předmětu, případně jiného údaje z tabulky kde došlo k chybě (např. kód plánu, kontroly či rozvrhového lístku atd...)
    • Další známá identifikace - další informace, které mohou upřesnit situaci (např.: neznáte ID studia, napište jméno a příjmení ev. další údaje o studentovi, se kterým jste pracovali - nejsou-li tyto patrné ze snímku obrazovky)
  • nepovinné údaje
    • chyba je reprodukovatelná - ano v případě, že jste schopni přesně popsat, jak chybě došlo a znovu ji navodit
    • chyba se projevuje u více uživatelů - ano v případě, že si jste jisti, že stejná chyba nastane u stejného postupu i při přihlášení s jiným loginem
    • chyba se projevuje na více stanicích - ano v případě, že se chyba vyskytuje nezávisle na přihlášení (převážně pro EXE aplikace)
U chyby webové aplikace se obvykle zobrazuje unikátní kód. Ten vložte do požadavku jako text, nikoliv na obrázku...