Vypravení dokumentu
Uchazeč » Stránka Odchozí dokumenty » Evidenční údaje o uchazečích » Uchazeč » Vypravení dokumentu
Na záložce "Odchozí dokumenty", vedle tlačítka "Vypravení" je nově šipka k rozbalení možnosti volby způsobu vypravení
- ruční volba vypravení je nadřazena "automatickému" vypravení. (Např. pokud by bylo možné vypravit písemnost SISem, ale uživatel vybere vypravení českou poštou, tak budou písemnosti vypraveny poštou, pokud ale uživatel vybere např. vypravení datovou schránkou a konkretní uchazeč nebude mít datovou schránku, tak k vypraveni nedojde a uživatel bude informovaný hned, nebo v případě hromadného vypravení až na konci souhrnným reportem. To stejně platí i pro vypraveni písemnosti ROZH, pokud nedal souhlas s doručením přes SIS a uživatel vybere vypravení SISem)
- pokud jde o jednotlivé vypravení a jedná se o kladné ROZH a uchazeč nedal souhlas s vypravením přes SIS, tak při použití šipky vedle tlačítka "Vypraveni" nebude volba vypraveni SISem dostupná. U hromadné akce probíhá kontrola až v okamžiku vypraveni skriptem
- při stisku tlačítka "Vypraveni" se program sám rozhoduje o způsobu vypravení. Rovná se volbě "A - automatická volba typu vypraveni"
- při hromadném vypravení musí nejdřív uživatel zvolit typ písemnosti, kterou chce vypravit a poté vybere způsob vypravení
- volby vypraveni "KD", "PD", "RD" umožni referentce provést prioritně vypravení datovou schránkou, ale pokud daný uchazeč nemá datovou schránku dojde automaticky k druhému způsobu vypravení ("K", "P", nebo "R")
- při volbě automatického vypravení má elektronické vypraveni písemnosti přednost, tj. nejdříve se ověřuje, jestli je vypraveni možno provést SISem, pokud SISem není možné a mělo by se vypravovat poštou, tak se ověří, jestli nemá uchazeč datovou schránku a pokud ji má, tak se vypraví přes datovou schránku
a až pokud ji nemá, tak se vypraví poštou
- v číselníku "Typy písemností" (TPISEMNOSTI) je možno k jednotlivému typu písemnosti zadat výchozí doporučený způsob vypravení (položka "Doporučený typ vypravení" (DefVypravení))
- vyplňuje se kód způsobu vypravení (dle legendy pod seznamem Odchozích dokumentů. Např.: 'C')
- při vypravení dokumentu, pokud zvolíte automatický způsob vypravení, provede se vypravení tímto definovaným výchozím způsobem
- na definovaný výchozí způsob vypravení se bere zřetel pouze při prvním vypravení dokumentu, ne při opakovaném vypravení!
- pokud u písemnosti, která má definovaný výchozí typ vypravení zvolíte jiný způsob vypravení, programu upozorní hláškou:
- při volbě "Ne" pokračuje program ve vypravení zvoleným způsobem,
- při volně "Ano" změní program způsob vypravení na předdefinovaný
- v číselníku "Typy písemností" (TPISEMNOSTI) je možno k jednotlivému typu písemnosti zadat případný nepovolený způsob vypravení. (položka "Seznam zakázaných typů vypravení" (ZakazVypravení))
- vyplňuje se zde kód způsobu vypravení. Pokud jich je více, jednotlivé typy se oddělují čárkou. (např.: 'S,O')
- v Uchazeči jsou při vypravení dokumentu tyto způsoby vypravení nepřístupné
- u písemnosti, která má zakázán nějaký typ vypravení je třeba zvolit konkrétní způsob vypravení, není možno použít "automatický" způsob vypravení
Vypravení českou poštou
Při vypravení dokumentu poštou jsou na UK provedeny kontroly na existenci "Datové schránky" uchazeče přes rozhraní na ESSS z důvodu, že:
pokud má uchazeč DS, je doporučeno vypravit dokument přes DS a ne poštou!
Způsoby vypravení, u kterých proběhne kontrola na existenci DS:
- "P" - česká pošta do vlastních rukou,
- "R" - česká pošta doporučeně s dodejkou,
- "V" - česká pošta do vlastních rukou (nevracet)
- "L" - česká pošta do vlastních rukou (nevracet; uložit jen 10dní)
- "C" - česká pošta doporučeně
Pokud referentka vybere volbu "českou poštou", je upozorněna, že uchazeč má datovou schránku a tedy by měla dokument vypravit do datové schránky, program se zeptá, jestli si přeje přerušit stávající vypravení.
Pokud zvolí "Ne", dokument se i přes existenci DS vypraví "českou poštou". Např. když se jedná o dokument bez elektronického podpisu. Viz níže.
Pokud referentka vybere volbu "datovou schránkou", pokud ji uchazeč nemá v Osobních údajích vyplněnou, před vypravením se zkontroluje registr DS v ESS, jestli uchazeč nemá DS a jen ji opomenul vyplnit.
- v případě, že je DS nalezena, program tuto skutečnost oznámí referentce a po odsouhlasení DS je též uložena do Osobních údajů.
Hromadné vypravení českou poštou - "společná obálka"
Pro vypravení písemností
- ROZH - Rozhodnutí
- ROZHD - Rozhodnutí - doplňovací řízení.
je možno použít tzv. vypravení společnou obálkou.
- Uživatel si vyfiltruje přihlášky, kterým chce hromadně vypravit rozhodnutí "Českou poštou". Program se zeptá, jestli si uživatel přeje použít vypravení společnou obálkou
- Po potvrzení si pro potřebu vypravení program Uchazeč vyfiltrované přihlášky setřídí podle ID osoby, kontaktní adresy, ID přihlášky
- Při zpracování každé další přihlášky se nejprve ověří, zda ID osoby a celá kontaktní adresa jsou shodné u zpracovávané přihlášky a naposledy vypravené přihlášky. Pokud bude úplná shoda těchto údajů, rozhodnutí se vypraví metodou "společná obálka", jinak se provede vypraveni "Českou poštou".
Na konci akce se zobrazí report:
Vypraveni metodou "společná obálka" může skončit chybou v případě, že rozhodnuti, které tuto společnou obálku poskytuje ostatním rozhodnutím posílaným stejné osobě na stejnou adresu, bude již fyzicky ve spisovce vypravené. V takovém případě by uživatel byl na tuto skutečnost upozorněn a mohl by si vybrat z následujících možností:
- přerušit hromadné vypraveni rozhodnutí
- místo vypravení "společnou obálkou" provést vypravení "Českou poštou".
Funguje pouze pro první vypravení (ne pro opakované)!
Dle požadavku ESS je zároveň nutné, aby všechny takovéto vypravení (jak první Českou poštou, tak i ostatní s hromadnou obálkou) měli společného referenta
Vypravení přes datovou schránku:
Pokud se má písemnost vypravit datovou schránkou:
- a) program nejdřív zkontroluje, zda má uchazeč vyplněnou datovou schránku v SISu, pokud ji má vyplněnou, ověří se přes spisovou službu, jestli je datová schránka aktivní. Pokud je aktivní, dojde k vypraveni přes DS - platí pro individuální i hromadné vypravení (neověřuje se jméno a příjmení)
- b) při individuálním vypravení, pokud schránka v bodu a) není aktivní nebo ji uchazeč nemá vyplněnou, dojde k dohledání aktivních DS pomocí jména, příjmení a rodného čísla přes spisovou službu a pokud se vrátí nějaká/nějaké odpovídající datové schránky, program zobrazí seznam a nechá referentku vybrat správnou schránku. Po výběru dojde k automatickému uložení datové schránky do "Osobních údajů" uchazeče
- c) při hromadném vypravení, pokud schránka v bodu a) není aktivní nebo ji uchazeč nemá vyplněnou, dojde přes spisovku pomoci jména, příjmení a rodného čísla k vyhledáni aktivních datových schránek a pokud se vrátí nějaká/nějaké datové schránky a je vyžadována interakce referentky (potvrzení správné datové schránky), tak skript danou písemnost nevypraví, uloží si příznak a pošle referentce mail, že je u daného uchazeče nutné provést individuální vypravení a vybrat správnou datovou schránku
- tyto uchazeče lze vyfiltrovat pomocí hotového filtru "Má písemnost nevypravenou hrom. přes DS".
- d) pokud se v bode c) nenajde datová schránka, tak nedojde k vypraveni (pokud se nejedna o vypraveni "KD", "PD", "RD" - pak by se vypravilo jako "K", "P", R") a referentka dostane mail a může zopakovat vypravení
Nově není možno písemnost s kódem začínající "ROZH" vypravit (opakovaně vypravit) do datové schránky, pokud dokument není elektronicky podepsán!
- při hromadném vypravení je daný uchazeč přeskočen a na konci akce se zobrazí report
- při vypravení typu "PD", "KD", "RD", pokud není dokument el.podepsán, dojde k vypraveni "P","K","R"
- při hromadném vypravení se u el. nepodepsaného dokumentu do "požadovaného vypravení" uloží "PD", "KD", "RD", ale script dokument vypraví jako "P","K","R" a tato hodnota se po vypravení uloží do "skutečného vypravení"
V tuto chvíli se jedná se o dokumenty:
- ROZH - Rozhodnutí,
- ROZH2 - Rozhodnutí - odvolání (Autoremedura)
- ROZHPR - Rozhodnutí/usnesení o ukončení PŘ
- ROZHUP - Rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky
- ROZHNT - Rozhodnutí o náhr.termínu přijímací zkoušky
- ROZHD - Rozhodnutí - doplňovací řízení
- ROZHMO - Rozhodnutí o modifikaci přijímací zkoušky
- ROZHOD - Rozhodnutí o přijetí - odvolání rektor
Opakované vypravení dokumentu
Již vypravenou písemnost je možno vypravit znovu opakovaně
- opakované vypravení je možné realizovat jak jednotlivě, tak i hromadně
- při opakované vypravení písemnosti se opakovaně vloží záznamu do tabulky DORUCOVANI, tedy každé vypravení bude ve Studentovi/Uchazeči vidět jako nový dokument
- každý dokument půjde po vypraveni jednotlivě stornovat
- a) jednotlivé vypravení
- jednotlivé opakované vypravení se provádí tlačítkem "Vypravení" na záložce "Odchozí dokumenty" stejně jako první vypravení dokumentu
- při opakovaném vypravení dokumentu se u dokumentu změní číslo jednací, na konec se přidá pořadové číslo vypravení, tedy u původního dokumentu hodnota '-1'
Např.: č.j. "UKPRF/70332/2021-4" se změní na "UKPRF/70332/2021-4-1" - nově vzniklý záznam pro opakované vypravení dokumentu bude mít přiřazené č.j. původního dokumentu navýšené v pořadovém čísle o jedna
Např.: "UKPRF/70332/2021-4-2" - jednotlivé opakované vypravení je možné vyvolat jen nad původním dokumentem, při vypravení jsou nabízeny jen ty možnosti vypravení, které ještě nebyly použity, nebo už byly použity, ale je u nich už zaznamenaný i čas doručení
- při pokusu o první vypravení dokumentu, pokud program zjistí, že dokument vypravit nelze, např. z důvodu, že již byl vypraven ze spisovky, se program před vypravením zeptá, jestli se má provést opakované vypraveni
- b) hromadné vypravení
- hromadné opakované vypravení se provádí přes menu Hromadné/Hromadné opakované vypravení
- uživatel je upozorněn hláškou, že si zvolil opakované vypravení a je třeba akci potvrdit:
- při hromadném vypravení se při vypravení vytvoří záznamy v tabulce DORUCOVANI, ale samotné vpravení se prování v nočních hodinách skriptem "spisovka_doruceni_vypraveni"
- nově vzniklé dokumenty mají při akci "Hromadné opakované vypravení" přiřazené číslo jednací shodné s původním dokumentem, až skript přiřadí nakonec pořadové číslo vypravení (původnímu i nově vzniklému dokumentu )
- pokud má uchazeč vypraveny dva či více dokumentů stejného typu (Např. INFOU), při opakovaném hromadném vypravení se kontroluje vždy jen poslední (písemnost s nejvyšším DORUCOVANI.ID daného typu)
- hromadné opakované vypravení funguje jen pokud už byl původní dokument vypraven, pokud je jen nahrán do DORUCOVANI a neprošel prvním vypravením (při hromadném vypravení)je hromadné opakované vypravení ignorováno
- u hromadného opakovaného vypraveni, pokud dojde k vybrání konkrétního typu vypraveni a písemnost, u které se program snaží provést opakované vypravení, již byla naposled tímto způsobem vypravena, ale ještě nemá zaznamenaný datum doručeni, bude při vypravení ignorována a na konci bude zobrazen report
Před vypravením písemnosti "Rozhodnutí o přijetí", se kontroluje, jestli typ rozhodnutí (kladné/záporné) odpovídá stavu (ne)přijetí.
Jedná se o dokumenty:
- prvoinstanční (ROZH),
- doplňovací (ROZHD),
- přezkumné (ROZH2).
- v případě, že typ rozhodnutí neodpovídá stavu přijetí, písemnost nebude vypravena, zobrazí se uživateli informace:
- před vypravením proběhne kontrola nastaveni, zda se má poslat mail s odkazem na stažení dokumentu (DORUCOVANI.POSLATMAIL) a hodnota bude případně aktualizována