Vypravení dokumentu

Uchazeč » Stránka Odchozí dokumenty » Evidenční údaje o uchazečích » Uchazeč » Vypravení dokumentu

Na záložce "Odchozí dokumenty", vedle tlačítka "Vypravení" je nově šipka k rozbalení možnosti volby způsobu vypravení









Vypravení českou poštou
Při vypravení dokumentu poštou jsou na UK provedeny kontroly na existenci "Datové schránky" uchazeče přes rozhraní na ESSS z důvodu, že:
pokud má uchazeč DS, je doporučeno vypravit dokument přes DS a ne poštou!

Způsoby vypravení, u kterých proběhne kontrola na existenci DS:
Pokud referentka vybere volbu "českou poštou", je upozorněna, že uchazeč má datovou schránku a tedy by měla dokument vypravit do datové schránky, program se zeptá, jestli si přeje přerušit stávající vypravení.


Pokud zvolí "Ne", dokument se i přes existenci DS vypraví "českou poštou". Např. když se jedná o dokument bez elektronického podpisu. Viz níže.
Pokud referentka vybere volbu "datovou schránkou", pokud ji uchazeč nemá v Osobních údajích vyplněnou, před vypravením se zkontroluje registr DS v ESS, jestli uchazeč nemá DS a jen ji opomenul vyplnit.


Hromadné vypravení českou poštou - "společná obálka"
Pro vypravení písemností
je možno použít tzv. vypravení společnou obálkou.

  1. Uživatel si vyfiltruje přihlášky, kterým chce hromadně vypravit rozhodnutí "Českou poštou". Program se zeptá, jestli si uživatel přeje použít vypravení společnou obálkou

  2. Po potvrzení si pro potřebu vypravení program Uchazeč vyfiltrované přihlášky setřídí podle ID osoby, kontaktní adresy, ID přihlášky
  3. Při zpracování každé další přihlášky se nejprve ověří, zda ID osoby a celá kontaktní adresa jsou shodné u zpracovávané přihlášky a naposledy vypravené přihlášky. Pokud bude úplná shoda těchto údajů, rozhodnutí se vypraví metodou "společná obálka", jinak se provede vypraveni "Českou poštou".
    Na konci akce se zobrazí report:

Vypraveni metodou "společná obálka" může skončit chybou v případě, že rozhodnuti, které tuto společnou obálku poskytuje ostatním rozhodnutím posílaným stejné osobě na stejnou adresu, bude již fyzicky ve spisovce vypravené. V takovém případě by uživatel byl na tuto skutečnost upozorněn a mohl by si vybrat z následujících možností:

Funguje pouze pro první vypravení (ne pro opakované)!

Dle požadavku ESS je zároveň nutné, aby všechny takovéto vypravení (jak první Českou poštou, tak i ostatní s hromadnou obálkou) měli společného referenta



Vypravení přes datovou schránku:
Pokud se má písemnost vypravit datovou schránkou:

Nově není možno písemnost s kódem začínající "ROZH" vypravit (opakovaně vypravit) do datové schránky, pokud dokument není elektronicky podepsán!



        V tuto chvíli se jedná se o dokumenty:



Opakované vypravení dokumentu
Již vypravenou písemnost je možno vypravit znovu opakovaně









Před vypravením písemnosti "Rozhodnutí o přijetí", se kontroluje, jestli typ rozhodnutí (kladné/záporné) odpovídá stavu (ne)přijetí.
Jedná se o dokumenty:
  1. v případě, že typ rozhodnutí neodpovídá stavu přijetí, písemnost nebude vypravena, zobrazí se uživateli informace:


  2. před vypravením proběhne kontrola nastaveni, zda se má poslat mail s odkazem na stažení dokumentu (DORUCOVANI.POSLATMAIL) a hodnota bude případně aktualizována