Detaily
Metro NG » Rozvržení plochy pro pravidelný rozvrh » Program Metro NG » Detaily
V oblasti detailů se nachází podrobný popis místa, na němž se právě nachází myš. Viz následující obrázek:
Zde je popis jednoho rozvrhového lístku. V případě, že se na daném místě nachází těchto lístků více, je zde popis všech příslušných lístků.
Celkové počty studentů jsou uvedeny ve tvaru:
- predmst = poměrný počet zapsaných studentů na předmět odpovídající jednomu rozvrhovému lístku předmětu
(př.: na předmět je přihlášeno celkem 90 studentů, předmět má 3 paralelky, potom predmst = 30)
Pokud je zapnuta konfigurace pro zobrazování počtu studentů předchozího roku (viz Parametry - MetroNG/Zobrazované módy), je před označením 'predmst' vyznačen začátek příslušného ak. roku, např. '(08: predmst ...'
- rozvst = počet přihlášených studentů ke konkrétnímu rozvrhovému lístku, vždy ve zpracovávaném ak. roce.
Počty studentů dle okruhů a míra kolizí
Pokud se myš nalézá nad kolizí, je zde zobrazena "míra kolize studentů" – na základě tohoto čísla Metro vybírá odstín červené pro zobrazení kolize v mřížích. V jednoduchých případech toto číslo znamená pravděpodobnost, že student okruhu, na jehož řádku je kolize zobrazena, bude zapsán na oba lístky tvořící kolizi.
Přesný význam míry kolize je tento:
p = očekávaný počet problémových předmětů na jednoho studenta (tj. kolik předmětů nebude moci z důvodu kolize absolvovat)
% (= 100*p) počet zameškaných předmětů ve skupině 100 studentů.
Příklady:
3% (p=0.03) -> je-li v okruhu 100 studentů, budou muset studenti zanedbat 3 předměty (nerozlišuje se, jestli jeden student 3 předměty nebo 3 studenti po předmětu)
200% (p=2) -> každý student by musel zanedbat 2 předměty
U jednotlivých lístků je vedle každého okruhu zúčastněných studentů fialová závorka s dvěma nebo třemi čísly. První je očekávaný počet studentů tohoto okruhu zapsaných na tento lístek. Druhé číslo je pravděpodobnost, že student tohoto okruhu bude mít tento lístek zapsaný. Pokud je daný okruh studentů nalepen na více lístcích téhož předmětu (a může si tudíž vybrat), procentuální údaje jsou dva – první je odhadnutá pravděpodobnost, že si student zapíše právě tento lístek, druhé číslo je pravděpodobnost, že si zapíše předmět jako takový.
V některých případech je u lístku ještě (červeně za značkou “++”) doplňkový seznam okruhů a odpovídajících počtů studentů, který zobrazuje obory a ročníky, ze kterých se studenti zapsali na předmět, přestože žádný z lístků předmětu tyto okruhy nalepené nemá. Je to tedy v podstatě indikace nedokonalosti v podkladech pro rozvrhování. Ve většině případů jsou příčinou repetenti, případně studenti zapisující si předmety cizích oborů, takže tuto nedokonalost lze ignorovat. V případě vyšších počtů studentů zde uvedených je ale na místě kontrola, zda představa o tom, jací studenti na předmět chodí, je správná.
Detaily os
Pokud se myš nachází v oblasti hierarchického členění číselníků budov, studentů či učitelů, je v detailech zobrazen popis příslušné položky vybraného číselníku.
Konfigurace
Výběr informací, které chcete mít zobrazeny v oblasti detailů, můžete definovat po kliknutí pravým tlačítkem myši v této oblasti. Zobrazí se nabídka Konfigurace. Po potvrzení této nabídky můžete v níže zobrazeném okně zaškrtnout, které informace mají být v detailu zobrazeny.