Parametry OSTATNÍ
Parametry » Nastavení parametrů systému » Parametry OSTATNÍ
Nastavení e-mailů
- Studijní oddělení
- Studijní oddělení (PHD) - e-mail pro studijní oddělení pro doktorská studia
- "Odpadky"
- Systémová schránka (dříve označení e-mail správce)
- Přijímací řízení - není-li vyplněn, v Kontaktech (webový modul Přijímací řízení) se zobrazuje e-mail studijního oddělení
- Přijímací řízení (PHD) - e-mail pro přijímací řízení pro doktorská studia
- Vízová povinnost - pokud je vyplněna, odchází na tuto adresu upozornění o povinnosti oznámit ministerstvu zanechání studia (při změně stavu na stav Absolvoval,Přerušeno,X přijat ke studiu,Zanechal, v případě, že má student vízovou povinnost)
Při zadávání e-mailových adres na záložce "Ostatní" (odstavec "Nastavení e-mailů") nelze zadat e-mailovou adresu z jiné domény, než udává fakultní parametr "Doména pro fakultní e-mail. adresy" (pokud je parametr vyplněn) nebo z alternativní domény ".cuni.cz" (UK), "polac.cz" (PA), "mup.cz" (MUP).
- Hromadný email
- Zaslat potvrzení odesilateli - podle tohoto parametru se v hromadném rozesílání e-mailu nastavuje položka "Zaslat potvrzení odesílateli na tento e-mail".
- Pro ty co nemají e-mail použít jejich_login - nastavení ovlivňuje zaškrtnutí/odškrtnutí stejnojmenné položky při hromadném odesílání emailu z aplikace Student/Uchazeč.
- GDPR
- E-mail uchazeči o změně souhlasu - uchazeči se odešle e-mail o změně souhlasu, který nebyl proveden jím osobně (dle šablony "Změna souhlasu uchazeče").
- E-mail studentovi o změně souhlasuu - studentovi se odešle e-mail o změně souhlasu, který nebyl proveden jím osobně (dle šablony "Změna souhlasu studenta").
Systémové nastavení
- pracovní adresář - Student - každá lokální stanice má vlastní lokální adresář používaný programem STUDENT. Ten slouží jako výchozí pro první spuštění programu. Na každé stanici lze v jednotlivých programech změnit pracovní adresář, aby se mohly programy spouštět současně.
- adresář pro fotky
- pracovní adresář - Uchazeč - každá lokální stanice má vlastní lokální adresář používaný programem UCHAZEČ. Ten slouží jako výchozí pro první spuštění programu. Na každé stanici lze v jednotlivých programech změnit pracovní adresář, aby se mohly programy spouštět současně.
- jméno souboru pro pojišťovnu - doplní se název (dle aktuálních požadavků VZP).
- doména do e-mail. adresy (za @)- konec e-mail. adresy, který se vkládá do e-mailu studenta při výpočtu (včetně zavináče, např. @mff.cuni.cz).
- výchozí font pro tisky – pomocí tlačítka PÍSMO lze vybrat výchozí font pro tiskové sestavy (font musí být s diakritikou), vedle tlačítka PÍSMO je vidět ukázka vybraného písma.
- e-mailem oznámit vedoucímu práce její přidělení - vedoucí studentské práce obdrží informativní e-mail o přidělení práce studentovi.
Dokumenty
- Zasílat e-mail o nedoručené zásilce - pokud je zapnut, tak se v aplikaci Uchazeč a Student, při založení nového záznamu o nedoručené zásilce, odešle uchazeči/studentovi e-mailové upozornění o této skutečnosti.
- Výchozí nastavení je Vypnuto.
- Místo znaku použít logo
- Je-li zaškrtnut, pro tisk znaku VŠ/fakulty v dokumentech se místo grafického prvku "Znak fakulty/školy" použije graf. prvek "Logo (znak + logotyp) fakulty/školy" (dřívější název "Hlavička sestavy").
Je-li parametr zapnutý, doporučujeme vypnout parametr "Ke znaku tisknout hlavičku" na záložce Uchazeč, odstavec "PÍSEMNOST - hlavička, zápatí" (logo již "hlavičku" obsahuje!)
Přílohy
- Zaslat e-mail o přijetí přílohy ke zpracování - pokud je zapnut, tak se v aplikaci Uchazeč a Student, při převzetí přílohy z Nezpracované podatelny, odešle uchazeči/studentovi e-mailové upozornění o této skutečnosti.
MetroNG
- Den pro zobrazení rozvrhu - do kterého dne v týdnu zobrazovat rozvrh
- Hodiny pro zobrazení rozvrhu Od/do - které hodiny zobrazovat rozvrh - zadává se v minutách od začátku dne (př. pro 7 hod. ranní bude údaj 420)
- Celoroční rozvrh zobrazovat najednou (standardně se zobrazuje rozvrh jednoho semestru)
- Používat půlobory - určuje, zda se v MetruNG mají zobrazovat atributy pro "půloborové" fakulty. Bude-li zapnutý, atributy se budou zobrazovat.
- Zasílat rozšířené e-mailové upozornění - při jeho nastavení se budou odesílat emaily o potvrzeni či zamítnutí požadavku na rozvrh tomu, kdo požadavek zadal, vyučujícímu a vrchnímu rozvrháři. Při každém založení požadavku na rozvrh a při každém založení rezervace se budou odesílat emaily vrchnímu rozvrháři.Výchozí nastavení je "nezasílat".
- Nulování kapacity při kopírování lístků - je-li parametr zapnutý, při kopírování lístků do nového semestru se vynuluje kapacita.
- Kopírovat jen grupíkové skupiny - je-li parametr zapnutý, při vytváření nového semestru se budou kopírovat pouze grupíkové skupiny, ostatní lístky ne.
- Délka vyučovací hodiny - zadává se v minutách, bez přestávky. Hodnota 0 (nula) znamená nezobrazovat.
- Způsob vykazování - hodnoty pro vyplnění jsou:
- nevyplněno = poměrové (stávající způsob vykazování)
- "R" = rozvrhové (nově zavedený způsob vykazování). Výchozí hodnota je "nevyplněno".
- Formát zobrazení okruhu - formát zobrazení struktury okruhů. Písmena znamenají typ atributu (viz následující seznam), libovolný jiný znak se vytiskne tak, jak je. Pokud je příslušné pole prázdné, nezobrazuje se.
Typy okruhových atributů: - Druh
- Program
- Ročník
- Forma studia
- Obor
- koMbinace
- Specializace
- pAralelka
- pUlparalelka
- Kruh
- Jazyk
- Forma
- Příklad smysluplného formátu: PR/O-S.K
- Podrobnější popis jednotlivých typů okruhových atributů naleznete v nápovědě k programu Metro NG / Okruhy studentů.
- Zobrazované módy - seznam módů programu Metro NG, které se mají uživateli zobrazovat. Nevyplněný údaj znamená bez omezení.
Řetězec upřesňující zobrazení aplikačních módů - zadává se jako posloupnost písmen, kde velké písmeno znamená zapnutí příslušné volby, malé písmeno vypnutí. Při nevyplnění se použijí standardní hodnoty (bZku). Možné hodnoty: - b/B - zobrazit/nezobrazit blokový mód (standardně vypnuto)
- z/Z - zobrazit/nezobrazit žádosti na rozvržení (standardně zapnuto)
- k/K - v P módu třídit podle kódu předmětů (standardně vypnuto - třídí se podle názvu předmětů)
- u/U - krátit fakultní prefix katedry (standardně vypnuto, používá se jen na UK, zato všude)
- p/P - zobrazit v detailu lístku počty studentů zapsaných na předmět z předchozího ak. roku (standardně zapnuto)
- l/L - při zakládání nového semestru zkopírovat pokyny pro rozvrhovou komisi u rozvrhových lístků ze zdrojového semestru (standardně zapnuto)
- Uživatelské příznaky
- Uživatelský příznak 1
- Uživatelský příznak 2
- Uživatelský příznak 3
- Uživatelský příznak 4
- Formát uživatelských příznaků
Pro WWW aplikace
- Role pro učitele ve WWW aplikacích - výběr ze seznamu
- URL pro e-learning předmětů
- Adresa URL musí obsahovat řetězec #id, pro označení místa, kam bude vloženo konkrétní ID e-learningového kurzu. Podle této URL je pak možnost v programu Tajemník otevřít odkaz do externí aplikace.
- Program v URL adrese kontroluje existenci řetězce #id a předpokládá jeho pozici od 6. místa výše.
- URL pro el. zápis studenta - garantovaný odkaz na stránku pro elektronický zápis studenta nebo odkaz na návod k elektronickému zápisu.
- Je možno použít jakoukoli URL adresu (http/s), například garantovaný odkaz na elektronický zápis studenta, který je ve tvaru: https://<adresasis>/garantlink.php?gmodul=zkous_st&gscript=redir.php&redir=kontroly&glogin=true
- Pokud je parametr vyplněn, použije se v tisku dokumentu "Výzva k zápisu do dalšího úseku studia"
Tajemník
- Povinná česká anotace - je-li parametr nastaven, při založení / editaci předmětu v Tajemníkovi se při zavírání detailu zkontroluje, zda je anotace vyplněna. Pokud není, provedené změny nelze uložit. Netýká se předmětů se zaškrtnutým atributem "Neveřejný předmět".
- Povinná anglická anotace - viz předchozí.
- Zákaz oprav textu - vždy nová varianta - je-li parametr zapnut, lze provést opravu textu pouze tím, že bude založena nová varianta textu. Pokud existuje nejvyšší možná varianta, text lze opravovat
- Zakládat malé a velké skupiny smí jen Tajemník-Správce - pokud je parametr nastaven, tak
- zakládat a kopírovat malé a velké skupiny smí jen role Tajemník-Správce.
- nová skupina se založí s nastaveným atributem Rekvizity, inf. o výuce v sem., inf. o skupině smí měnit jen správce. Tento atribut může u skupin měnit zase jen Tajemník-Správce bez ohledu na to, jaké právo je pro tento atribut nastaveno v Parametrech - Nástroje - Nastavení práv pro atributy předmětu - atribut "Výuku a rekvizity jen správce".
- Editace předmětu dle ústavu - je-li zaškrtnuto, u každé tajemnické role je omezeno právo editace předmětů na ústavy. Uživatel má právo měnit pouze předměty konkrétního ústavu.
- Výchozí nastavení je "nezaškrtnuto".
- "Kontrola předmětů při změně vyučovanosti" lze nastavit na hodnoty:
- nekontrolovat: při změně vyučovanosti se existence předmětu v plánu nebude kontrolovat
- kontrolovat P předměty: při změně vyučovanosti se bude kontrolovat existence předmětu v plánu jako P
- kontrolovat P + PV předměty: při změně vyučovanosti se bude kontrolovat existence předmětu v plánu jako P nebo PV
Výsledek kontroly spolu s dalšími pravidly (viz dále) ovlivní, zda program změnu vyučovanosti předmětu povolí či nikoliv.
- "Kontrola rozsahu přednášek a cvičení" - je-li zapnut, v aplikaci Tajemník se kontroluje, kdy lze a nelze vyplnit rozsah přednášky a cvičení podle způsobu výuky předmětu v daném semestru.
- Pravidla pro kontrolu jsou nastavena v číselníku "Způsob výuky předmětu" , sloupce "Přednáška" a "Cvičeni" (A = lze vyplnit; N = nelze vyplnit; nevyplněno = vyplnění se nekontroluje).
Číselník spravuje Erudio s.r.o.
- "Kontrola podílu garanta na výuce"
- Při jeho zapnutí se v Tajemníkovi kontroluje podíl garanta na výuce.
- Parametr je pouze pro čtení. Nastavuje RUK nebo Erudio s.r.o. po dohodě se zákazníkem.
- "Záměnnosti smí měnit jen Tajemník-Správce". Výchozí nastavení je nezaškrtnuto.
- Je-li nový parametr nastaven, tak v aplikaci Tajemník, při opravě předmětu, který je v nějakém plánu použit jako povinný, smí změnit záměnnosti jen role Tajemník-Správce.
- Při zakládání nového předmětu nebo kopie předmětu se záměnnosti měnit smí. Na toto zde nový parametr nemá vliv.
- M skup. - opravovat body/kredity - možnost opravovat interní body a dávat skutečné body/kredity do předmětů skupiny.
- nelze
- lze jen u veřejných předmětů
- Kód předmětu pro šablony textů - je možno vytvořit vzorový předmět, v němž budou předvyplněny jednotlivé texty (anotace, descriptory, literatura, sylabus...). Vzorový text se pro daný Typ textu a Jazyk doplní tam, kde text ještě není vyplněn. K doplňování vzorového textu dochází v Tajemníkovi při editaci Anotací/Textů předmětu (tj. bylo stisknuto tlačítko Oprava na záložce Anotace/Texty).
- Vzorový předmět by měl mít atributy Neveřejný a Zrušený.
- Rok, od kdy jsou předměty 1semestrální - pokud se fakulta rozhodne, že již nechce nadále mít dvousemestrální předměty, vyplní zde rok, od kterého je již nebude používat. Od tohoto roku pak již nelze dvousemestrální předmět založit.
- Rok, od kdy je u rozsahu 1/1 smíšená výuka - používá se v Tajemníkovi. V případě, že je při zakládání/editaci zadán rozsah předmětu (přednáška/cvičení) 1/1, položka výuka se automaticky nastaví na "smíšená". Výuku lze dodatečně opravit na jinou. Parametr byl vytvořen pro UK FF a nastavuje jej Erudio. V případě zájmu z jiné školy (fakulty) o nastavení tohoto parametru se obracejte na Erudio.
Komise
- Počet nadřazených komisí u subkomise - zde je možnost nastavení, kolik nadřazených komisí může mít subkomise. Do subkomise je možno vybírat členy pouze z nadřazených komisí. Počet nadřazených komisí lze zvyšovat, ale pokud byste jej chtěli opět snížit, bude to možné pouze tehdy, pokud nebude žádná subkomise mít přiřazeno více nadkomisí, než je počet, na který chcete tento parametr snížit.
- Uchazečské komise po oborech - je-li atribut nastaven, v číselníku Komise u komisí pro přijímací řízení lze vyplnit také obor - nepovinná položka.
Nastaveni pro SQL Vault
- 1. "Akademický rok" (PaVaultSkr)
- 2. "Semestr" (PaVaultSem)
Slouží pro nastavení výchozí hodnoty pro parametrizovaný dotaz na akademický rok a semestr.
V SQL Vault se v definici použije takto:
-- *skr*S**Akademický rok*Select PaVaultSkr from params where patag = 'kód_fakulty' -- *sem*S**Semestr*Select PaVaultSem from params where patag = 'kód_fakulty'
kód_fakulty = napsat konkrétní kód fakulty
Průběžná kontrola registrovatelných předmětů pro zápis po webu
- První tlačítko Podat hromadnou žádost má dva stavy:
- stav: Zapnout průběžnou kontrolu a podat hromadnou žádost - kontrola se zapne a zároveň se všem studujícím studentům dané fakulty podá hromadná žádost o kontrolu předmětů.
Zároveň se tlačítko nastaví do stavu č. 2. - stav: Podat hromadnou žádost - tento stav znamená, že kontrola je již zapnutá a stiskem tlačítka se pouze znova podá hromadná žádost o kontrolu. Podá se opět všem studujícím studentům dané fakulty, bez ohledu na to, zda již byly předtím zkontrolováni nebo ještě ne.
Před podáním hromadné žádosti o průběžnou kontrolu (tlačítko s textem "Zapnout průběžnou kontrolu a podat hromadnou žádost" nebo je-li průběžná kontrola zapnuta tak jen text "Podat hromadnou žádost"), se otevře okénko, kde lze nastavit akademický rok a semestr, za který se bude kontrola provádět.
- Výchozí akademický rok se nastavuje podle nastavení v harmonogramu AR: nejvyšší akad. rok u událostí WPREDMST (zápis volitelných předmětů - povolen) a WROZVST (přihlašování k rozvrhu - povoleno).
- Výchozí semestr je "1" (zimní).
- Je-li "akad. rok pro kontrolu" menší než "aktuální akad. rok" nebo o dva a více let větší než "aktuální akad. rok", program na to upozorní s dotazem, zda je to v pořádku. Po odsouhlasení uživatelem se pokračuje v podávání žádosti.
- Druhé tlačítko Vypnout průběžnou kontrolu a zrušit dosud nevyřízené žádosti je přístupné pouze, je-li kontrola zapnutá, tj. první tlačítko je ve stavu č. 2. Provede vypnutí kontroly a zruší všechny nezkontrolované žádosti. Poté se tlačítko znepřístupní a první tlačítko se nastaví do stavu č. 1.
Při podání hromadné žádosti a volbě letního semestru, se z povolených předmětů pro vynucenou kontrolu smažou také záznamy za zimní semestr akad. roku, který uživatel nastavil při podání žádosti.
- Po zapnutí průběžné kontroly se zobrazí informativní hláška s počtem podaných žádostí.
- Vedle tlačítka "Vypnout průběžnou kontrolu" je tlačítko se sluníčkem, které zobrazí počet podaných a vyřízených žádostí posledního podání žádosti o průběžnou kontrolu, včetně data a času podání a informací o tom, za který akademický rok a semestr byly žádosti podány.
Upozornění: přístup ke spouštění průběžné kontroly se řídí podle nastavení konfigu kontrola webového modulu Zápis předmětů a rozvrhu. Panel Průběžná kontrola registrovatelných předmětů pro zápis po webu je viditelný pouze v případě, že je kontrola nastavena jako "vynucená" (enforced).
Protože se jedná o několikahodinovou akci, před samotným spuštěním (po stisku tlač. "Zapnout průběžnou kontrolu a podat hromadnou žádost") se ještě zobrazí varovné hlášení s dotazem, zda se kontrola má opravdu spustit. Po odsouhlasení se kontrola spustí.
Pro SpSl (Pro fakulty UK používající spisovou službou od firmy T-MAPY spol. s r.o." (SpSl))
- Referent pro výzvy k zaplacení poplatku - pokud je "Referent pro výzvy k zaplacení poplatku" v Parametrech vyplněn a dojde ve Studentovi ke generování/importu písemnosti typu VYZVP1 "Výzva k zaplacení poplatku CZ" a VYZVP2 "Výzva k zaplacení poplatku EN", bude jako vyřizující osoba ve spisové službě uveden tento referent, pokud není vyplněn, použije se referent ze studia.
- Založení odvolání proti nepřijetí bez NP - při zapnutém parametru bude možno v Uchazeči, Stránka Příchozí dokumentyUchazeči ručně vložit žádost typu "P - Odvolání proti rozhodnutí děkana o nepřijetí".
Jinak je možno tuto žádost pouze převzít z Nezpracované podatelny.
- Tisknout datum gen./importu písemnosti
- Tisk čár.kódu a ČJ v pravém hor. rohu - při zapnutém parametru se do importované písemnosti, do pravého horního rohu, vloží čárkový kód přidělený spisovou službou a pod čárkový kód číslo jednací. (Pro fakulty UK používající Spisovou službu od firmy T-mapy!)
je třeba, aby uživatel měl na svém počítači nainstalovaný font pro čárkový kód code128
- Povolit jen certifikáty nahrané na tokenu
- na všech formulářích, kde se nachází možnost výběru elektronického podpisu pro PDF, dojde k skrytí sekce "Elektronicky podepsat PDF" (vybrat podpis uložený na disku)
- pokud program zjistí připojený kvalifikovaný prostředek pro podpis, automaticky se zaškrtne volba "Elektronický podpis"
Tato volba bude uživatelsky přístupná a lze ji před samotným vytvořením/importem PDF odškrtnout. - pokud bude na kvalifikovaném prostředku zjištěn pouze jeden podpis, bude automaticky vybrán a program nebude nabízet seznam k výběru podpisu
- Informovat vlastníka písemn. ROZS% o nabytí právní moci před referentem - u písemností typu "ROZS% Rozhodnutí o přiznání stipendia"
- při zapnutí se v případě označení písemnosti pro odeslání notifikace (checkbox "Informovat referenta o nabytí právní moci" při vypravení písemnosti) u písemností typu ROZS% (Rozhodnutí o přiznání stipendia) odešle mail prioritně na adresu vlastníka (zakladatele) písemnosti
- v případě, že nemá v osobních údajích mailovou adresu zadanou, odešle se notifikace referentce
- Zprac. SpSl referent, jinak přihl. osoba - ři jeho zaškrtnutí se do do spisovky jako zpracovatel posílá referent uchazeče/studenta
defaultní hodnota parametru je nastavena na "Ano" (jako zpracovatel se posílá referent uchazeče/studenta)
- fakulty, které chtějí do jako zpracovatel posílat přihlášeného uživatele musí parametr odškrtnout!